torsdag, marts 30, 2006

Den famøse bustur fra helvede














Billedet: Taget efter showet. Står sammen med min gode ven Kim (til højre, ergo må jeg jo så nødvendigvis være den flotte fyr til venstre...)

Dette blev skrevet i 2003, men jeg syntes det var sjovt at få med alligevel, for jeg kan ikke rigtig afslå enhver chance for at trashe numsetrolden a.k.a Asbjørn Riis...

Advarsel!!
Nedenstående kan virke stødende på yngre børn, ældre, og ikke mindst buschauffører med manglende opgaveforberedelses/retnings-sans og kortlæsningsforståelse (eller med andre ord: en IQ lavere end antallet af hjul på bussen):


I går var den store dag endelig kommet. Turen til Køln! WWE Smackdown passport to pain tour of Europe. Jeg havde glædet mig som et lille barn de sidste 8 måneder på denne dag. Alt gik da også helt fint fra starten af. Vi kom tidligt til Århus, no problem. Nå ja, bortset fra en vis person der havde glemt sine penge i bilen og måtte løbe tilbage til den for at hente dem, og som desværre har en retningssans på højde (lavde???) med to visse fucking (undskyld mit sprog) buschauffører, og derfor måtte ringe mig op for at høre hvor han egt havde stilt den!!
Da han kom tilbage smed han svedende overtøjet og fremviste en Undertaker trøje. Dette frembragte et "BØSSERØV" fra undertegnede. Ikke noget specielt i det, troede jeg, men en eller anden kegle henvendte sig til mig (i starten vidste ingen af os hvem fanden fjolset talte til) med ordene (og pegefingeren rettet mod tindingen): SÅ DU IKKE TV IGÅR?? Hvordan kan du sige sådan noget? SÅ DU IKKE TV IGÅR??(Inden nogen læser videre, skal jeg lige tilføje, at jeg INTET har imod homoseksuelle på nogen måde!!!!!!)
Ingen jeg nåede at besvare dette i bund og grund udmærkede spørgsmål, var bæskubberen (kvalificeret gæt!) daffet af igen. Eftersom jeg ikke havde set andet end cykling i tv dagen inden, så anede jeg ikke hvad galningen fablede om, men det skulle vise at det havde noget med bøsser og håndbold at gøre...... okayyy...................?!?
Nå, bussen formåede at komme 20 min for sent (ligesom sidste år), men afsted kom vi da. Det første tegn på at noget ikke var helt som det skulle være, kom i form af soltaget som blev revet af bussen på motorvejen tæt på grænsen. At kalde denne bus for tillidsvækkende, ville være det samme som at kalde Osama Bin Laden for tilregnelig!!
Efter et 45 min. stop ved Duborg (som jeg ikke forstår, hvorfor det ikke blev holdt på tilbagevejen..?), gik turen langt om længe i retning Køln (tror jeg nok?). Allerede ved Hamborg rendte vi ind i den første kø pga vejarbejde, og sådan skulle det vise sig at gå hele vejen til Køln, så vi endte med at være ikke 1, ikke 2, nope heller ikke 3, men næsten 4 timer forsinket!!!!! Fuck mig i øjet en gang fucking lort!!! Mage til elendig planlægning fra chaufførernes side ska man fandeme lede længe efter! (Om man rent kan faktisk finde et lignende tilfælde tvivler jeg sgu seriøst på!?!)
Et simpelt kig på internettet inden afrejsen ville have afsløret det faktum, at der er vejarbejde på strækningen, med dertil hørende kødannelser, frem til juni 2004, ja sågar nogen stede til 2005. Hvorfor man så i hede hule helvede ikke havde fundet en alternativ rute, ELLER bare havde kørt ind på en tankstation og købt et rutekort og FUNDET en anden vej til Køln, vil sikkert give mig mareridt resten af mit liv, og jeg har sgu nok af det lort i forvejen!!!!!! Men kære venner, det skulle blive meeeget værre endnu. Efter at have slugt den ene frustration efter den anden, så det ud til at der var lys forude. Vi blev "kun" ca 20 min. forsinket trods alt. Det ville - sådan nogenlunde da - være til at leve med. Men men men, ak og ve, Knold og Tot bag rattet havde ikke lige forberedt sig på, at de også skulle finde rundt i Køln, og ikke bare finde vej derned!! For at sætte deres elendighed og mangel på intelligens i perspektiv, kommer her et lille skrækeksempel:
Unavngiven passager: Der er et skilt til Køln Arena!
Chauffør: Ja, men der er ikke nogen pil der viser vi skal dreje af........................................
Behøver jeg fortsætte?
Sådan kørte vi rundt i 30 min for at finde Arenaen. (Her ser jeg lige bort fra det faktum, at jeg fik øje på Areneaen allerede efter vi havde passeret det første afkørselsskilt til Køln!!!!) Aldrig i mit liv har jeg set mage til sådan en inkompetence!!!
Efter endelig ENDELIG at være nået frem (kl 20.55) løb vi alt hvad vores (ved dette tidpunkt godt lamme) ben kunne holde. Jeg var nr. 2 der nåede frem, og det eneste jeg kunne fremstamme til billetkontrolløren, da hun spurgte hvad jeg havde i min jakke var: SHIT!!! (Og nej, det var ikke lort, det var bare fordi jeg troede at jeg skulle besvime. (Løb og mig er ligesom en Europaparlementariker og forholdet til sandheden, det passer bare ikke sammen!)
Rhyno og Funaki var igang med deres kamp, den var nogenlunde lige startet, så jeg fik da afslutningen med, og nåede lige at få samlet luft nok til at råbe: GORE! GORE! GORE!
Derfra var showet helt suverænt. Vi få danskere formåede igen i år at styre hele Arenaen med chants og tilråb. Det største var da vi startede adskillige Chavo chants! Det var tydeligt at se, at han er vant til at det er Eddie der bliver hyldet. Det var simpelthen så fedt, at vi fik gang i så meget, for wrestlerne lagde mærke til os, og begyndte nærmest at køre på det, det var stort stort stort!!!!!!
Lige bag mig sad der to venlige (jeps, så har jeg sgu også oplevet det!!!) tyskere, der begge er wrestlere, og de var med på at få gang i den, så det var top geil :-)
MEN det største øjeblik var selvfølgelig da the one, the only, the greatest of them all, oh it's true, it's damn true! Kurt Angle kom ind ledsaget af pyros og et gigantisk YOU SUCK chant, og et blitzhav som selv Stevie Wonder ville have bemærket!!!
Det var et stort øjeblik for mig. At kampen så til fulde levede op til forventningerne/forhåbningerne, ja det fjernede da en del af de skuffelser og frustrationer jeg havde oplevet indtil da.
Men efter showet kom det hele væltende tilbage! Der var kun gået 1t 30 min. fra vi var kommet til det hele var slut. Vi havde misset 60 min!! Mit hjerte bristede simpelthen. Ikke engang det, at jeg fik én til at jagte en bil hvor Brock Lesnar (angiveligt) sad i, kunne hjælpe synderligt meget på humøret.
Så alt i alt kan jeg kun komme frem til denne konklusion: Jeg vil have penge tilbage, jeg vil fraråde ALLE at have noget med Hjørring Turistfart at gøre, OG jeg kan med sikkerhed sige, at jeg ALDRIG i mit liv har været så på en gang skuffet, vred og frustreret, som jeg var i den forpulede bus på turen til Køln.....................................