onsdag, april 05, 2006

UNDSKYLD!!!

UNDSKYLD! Øgendahl tur-retur

Undskyld er kun et fattigt ord (det er tak jo også, men det har intet med sagen at gøre nu), og Undskyld! er titlen på Mick Øgendahls nyeste show.
Helt tilbage til den forgange juleaften var jeg så heldig at få 2 billetter af min daværende kæreste til førnævnte show. Min første tanke var jo selvfølgelig ikke at indbyde hende til at tage med, så det lod jeg være med – heldigvis!! For bare lidt over 1 måned senere slog hun op, så det var jo lidt et held at jeg var tilpas egocentralistisk (Øgendahl-udtryk) dengang. Anyway, jeg flyttede fra Lolland tilbage til Randers inden showet d. 22/3, og hvorfor er det så vigtigt? Jo, fordi billetterne var til showet i Nykøbing Falster – små 5 timers rejse i tog herfra!
Gode råd var dyre, og togbilletten mere så, så jeg tilbød ex’en at købe billetterne. Efter en masse bøvl frem og tilbage gik det i orden små 3 uger før showet.
Men men, skæbnen ville at jeg skulle møde en über-nice pige fra Greve (søg på Krak, det gjorde jeg), så hvad var mere naturligt end at brænde ex’en af (jeg mener, jeg havde vel lidt til gode ik?) og invitere Greveinden med? Det gjorde jeg så, og i et af de få øjeblikke hvor heldet rent faktisk tilsmiler mig, sagde hun ja. Ex’en tog det vist meget pænt, da jeg sendte en lille sms en meget sen onsdag aften og fortalte hende, at jeg rent faktisk ville beholde billetterne alligevel. Faktisk troede hun ikke på jeg ville tage af sted, selv dagen efter showet tvivlede hun stadig, ak ja…..
Dagen hvor jeg skulle til showet oprandt. Jeg var faktisk på arbejde fra 21 aftenen før til kl. 9 på selve dagen, så jeg måtte hoppe direkte på et tog fra arbejdet. Faktisk er det lidt en lille løgn, fordi min mave havde andre idéer, så jeg kom til at tilbringe lidt for meget tid på banegårdens toilet, så jeg missede det første tog, men det var ok, for jeg var i god tid.
Selve togturen gik fint, er jo vant til at køre meget med tog. Det var nu mere mine medpassagerer jeg havde ondt af, for jeg lugtede mildest talt ikke af friske blomster…
På Høje Taastrup blev jeg varmt modtaget af Greveinden. Lækker er hun jo, så det var rigtig nice. Vi kørte hjem til hende, hvor jeg fik mig et velfortjent og endnu mere tiltrængt bad og en lille lur. Imens lavede hun mad og kaffe. Hvad kan jeg sige? Jeg har det sgu godt J
Nå, men vi drog mod Nykøbing. Her skal jeg lige tilføje at tidligere på dagen havde jeg fået en besked fra ex’en om at hendes veninde havde skaffet billetter, så vi ville ses om aftenen. Den besked fik jeg så lige inden jeg hoppede på tønden…
Da vi sad i bilen fik jeg beskeden fra ex’en: Hvor er I?
Selvfølgelig gad jeg ikke svare, er jo en gentleman. Efter vi var ankommet til Nykøbing teater, skrev hun igen om vi var nået frem. Denne gang svarede jeg ja. Så skrev hun tilbage at hun ikke kom alligevel fordi den lille vare blevet syg. Så tænkte jeg bare: Hvad fanden skulle alt det skriveri så til for?? Anyway, hun sagde, at jeg jo bare kunne hilse på veninden. Yeah right, for jeg havde jo ligesom ikke andet at bruge min tid på vel?!?
Inden showet startede sagde jeg til min yndige veninde, at hun skulle se sig godt omkring i salen, fordi så ville hun tydeligt kunne se, at indavl er en nationalsport på Lolland. Vi fandt vores pladser, showet startede, og vi råhyggede os. Det var et fedt fedt show. Det er bygget op med 10 minutters film, så stand-up, film igen osv. Et virkeligt godt koncept som holdt hele vejen igennem.
Min lykke var gjort da Øgendahl gav mig ret i at indavl er en fast bestanddel af livet på Lolland. (Han er selv fra Falster).
Efter showet hilste jeg på en af ex’ens skolekammerater fra seminariet, men alligevel formåede hun at tvivle på min tilstedeværelse, ak ja noch einmal.
Vi tog tilbage til Greve, trætte men opstemte. Jeg kan intet andet end anbefale jer til at se showet. Godt koncept, gode jokes, og så har det noget så udsædvanligt som et budskab, og det er jo ikke at foragte.
Efter en overnatning hos Greveinden (ja, der findes faktisk engle på Sjælland), skulle jeg næste dag tilbage til jydeland. Jeg tog direkte til Århus for at arbejde. Vi (min chef og jeg) var i gang med projekt ”Rengøring af 500 pc’ere” hos Jyllandsposten. Kæft vi havde det sjovt på JP, men det er en anden historie, den får I ikke foreløbig, UNDSKYLD!!!

1 Comments:

Anonymous Susan said...

Tak for en skøn tur...

Findes der engle uden vinger med en glorie fuld af pletter...? *LOL*

4:32 PM  

Send en kommentar

<< Home