onsdag, maj 03, 2006

Det store O

Så har jeg været ved neurokirurg (en lækker lille sag forøvrigt). Det viste sig desværre at være lige så slemt som det føles, så jeg skal opereres. Men pga. de altid tilstedeværende ventelister, så bliver det tidligst lige efter sommerferien.
Det der skal ske er, at de foretager indgrebet gennem halsen forfra (a la SCSA osv.), hvor de så tømmer diskus'en. Derefter indsætter de en titanium protese, så nakkehvirvlerne c6 og c7 vokser sammen (igen a la SCSA, Benoit osv.). Denne metode er mindre voldsom end den som mange wrestlere har fået lavet, så der vil "kun" gå 6 mdr. før jeg er klar igen. Ved alle operationer på halsen og i nakken kan der indtræde en meget alvorlign komplikation i form af en læsion af rygmarven. Læsionen kan medføre en delvis eller fuldstændig lammelse i både arme og ben. Et andet men mindre problem denne operation kan medføre, er ændringen af stemmen til en mere ru type, da de skubber meget hårdt til stemmebåndene. Desuden skal jeg lægges i en lungemaskine, da jeg ikke vil kunne trække vejret selv under indgrebet. Det hele vil tage max. et par dage, før jeg kan komme hjem igen, hvis alt går vel.

Jeg havde min gode ven og yndlingsoffer - Kristian - med. Det var rart ikke at være alene om det, fordi jeg var temmelig nervøs for udfaldet. Nu har jeg kæmpet i 3 år for at komme hertil, så denne undersøgelse var den endelige dom.
En lille "sjov" bemærkning faldt fra oversygeplejersken der udfyldte operationspapirerne. Da jeg fortalte om alle mine skavanker, udbrød hun spontant: Sikke da et elendigt liv du har!

Jo tak skal du have, men på trods af alle modgangene (og dem har der ved gud grød været mange af, og flere er på vej), så hjælper det altid på humøret at have gode venner som Kristian, der gider ofre en dag på sådan en som mig. Mange tak Kristian :-)

2 Comments:

Anonymous Inge said...

Krydser fingre... har jo været der selv 15 gange... Stort kram

8:00 AM  
Anonymous Kristian said...

Sku' det være en anden gang.. :)

12:02 PM  

Send en kommentar

<< Home