onsdag, september 13, 2006

Update + uløst gåde!!

Så er det blevet tid til en lille update angående mine fysiske kvaler. Jeg var til undersøgelse på neurokirurgisk klinik i Århus i går. Det skulle vise sig, at Helga er min faste læge, så det var jo så hende der skulle undersøge mig. Nu skal man ikke dømme folk på deres navn, som folk jo i langt de fleste tilfælde ikke selv har valgt, og det skal man heller ikke her. Helga er en sød lille ting, så selve undersøgelsen var en udsøgt fornøjelse, de givne omstændigheder taget i betragtning.
Konklusionen på det hele blev, at der er behov for en MR-scanning for at få overblik over skaden på mine lændehvirvler, eller rettere på hvilken diskus, der sidder og trykker hvor den ikke skal.
Desværre er der (som sædvanlig) lang ventetid på en scanning, men Helga vil forsøge at få mig presset ind (altså til en scanning, rolig nu) inden jeg skal opereres, da min genoptræning og rekonvalescens efter operationen, kan være påvirket af mine lændeproblemer.

Der udover er alt vel som det plejer. Dog er jeg begyndt at lide meget af ekstrem hovedpine, og det har stået på dagligt i over 2 uger nu. Det føles lidt som om der er en ballon inde midt i min hjerne, der langsomt bliver pustet op i løbet af dagen, og så snart klokken passerer 12-13 stykker, så er det ved at være ulideligt. Jeg føler mig ret overbevist om, at det stammer fra nakken, og højst sandsynligt fra den diskusprolaps jeg har længere oppe mod kraniet, og altså ikke den der skal opereres. Når jeg bevæger hovedet, så lyder (og føles) det som om jeg knuser en håndfuld cornflakes. Det i sig selv, gør faktisk ikke ondt, det er bare temmelig ubehageligt og skide irriterende.

Nå, nok om det. Jeg har yderligere noget at skulle af med. Måske har det noget med sygdom at gøre, jeg ved det ikke, men det er i hvert fald noget, som jeg tror der mangler en grundig undersøgelse i. Jeg taler selvfølgelig om piger/kvinders behov for altid at gå to og to på toilet!
Da jeg stod og ventede på at blive kaldt ind til undersøgelsen, så jeg to kvinder, ca. på min alder (21 år), komme gående. De stoppede op udenfor de to toiletter der er ved receptionen. Det store handikaptoilet var optaget, men det andet var ledigt. Den ene af kvinderne gik ind, for hurtigt at vende tilbage med meldingen, at det var for lille, så de ventede på at det store blev ledigt, sådan så de kunne gå på toilet sammen. Hvorfor? Hvad laver I derude? JEG VIL VIDE DET!!!

Jeg ved med sikkerhed, at jeg ikke er den eneste af den mandlige overbevisning, der har undret sig over dette besynderlige fænomen. Det er fuldt ud socialt og kulturelt accepteret, at to kvinder går på toilet sammen, ligegyldigt hvor det end måtte foregå, men der hersker næppe nogen tvivl om, at hvis to mænd gjorde det samme, så ville folk stirre deres øjne i laser, og snakken ville sprede sig som lynild, og ordet homo ville utvivleligt optræde endog ekstremt hyppigt.
Forestil jer to drenge, i f.eks. 7. klasse i folkeskolen, gå på toilettet sammen. De ville blive udstødt, set ned på og mobbet på det groveste, så længe nogen i deres omkreds kan huske det er sket. Ja, de ville faktisk være mærket for livet. Hvorimod hvis to piger gør det samme, tja, så ville ingen tænke over det, eller højst bare trække på skuldrene og sige ”nå ja..”.
Vi mænd, vi undrer os over det, men vi ser ikke ned på jer, fordi I gør det, nærmest tværtimod. Taler jeg for at mænd skal gøre det? Hell no, for hvis I gør, så er I fandeme homo!!

Verden har pyramiderne i Egypten, og Inkatemplerne i Sydamerika som de store uløste gåder, og nu dette. Jeg foreslår, at man nedsætter et udvalg af internationalt anerkendte forskere i antropologi, kultur, historie og menneskelig adfærd, og får løst denne gåde én gang for alle. Vi har brug for et svar, NU!!!