mandag, oktober 16, 2006

Endnu en operation

Det er da vist blevet tid til en bette update, om hvad der rører sig i mit fantastisk spændende liv lige nu.
Mandag i sidste uge, var jeg til scanning med min lænd. Ja faktisk tog jeg hele kroppen med, bare sådan for hyggens og selskabets skyld…
I fredags, mens jeg sad (elendigt) i toget mod djævleøen, blev jeg ringet op af den søøøde Helga, som kunne fortælle følgende: ”Du har en stor fed diskusprolaps i lænden, og den skal fjernes hurtigst muligt, så jeg har bestilt tid til d. 24/10 kl. 9, hvis du vil have den (altså operationen..). ”

Og det vil jeg selvfølgelig gerne. Der er intet jeg hellere vil end at blive opereret 2 gange indenfor 30 dage. Dog sagde jeg faktisk ikke ja med det samme, for jeg skal have en der kan overnatte (i separate senge!) på hospitalet med mig efter operationen. Det gjorde jeg rimeligt hurtigt (tak! I ved selv hvem I er), så det er altså sådan det skal være. Operation på tirsdag d. 24.

Dette var selvfølgelig ikke den fedeste melding at få, selvom jeg jo godt vidste, at (også) min lænd er fucked, men på trods af det, så fik jeg da en fornøjelig weekend ud af det.
Var bl.a. i Tivoli i KBH om lørdagen, hvor de har pyntet op til Halloween. Dét er så en ting jeg fatter minus af! Hvorfor fanden skal vi have trukket Halloween ned over ørerne?? Har ”vi” (læs det danske erhvervsliv inkl. regering) da pludselig afskaffet Fastelavn? Eller er ”vi” så langt oppe i røven på amerikanerne nu, at ”vi” er begyndt at tænke ”amerikansk”??
Nå, pyt nu med det. Grunden til at vi (vi = min ledsager og jeg) tog i Tivoli var egentlig fordi det er utroligt hyggeligt at gå rundt derinde. Det var det i hvert fald sidst vi var derinde, og det var det såmænd også denne gang.
Jeg gav en middag (jo jo, os på kontanthjælp lever som konger) på restaurant Hercegovina, hvor vi blev ”udsat” for en ganske overdådig og tilmed yderst velsmagende buffet. Det hele (inkl. drikkevarer) løb op i rørende 121 kr. pr. mand. Jeg fik 30 kr. i rabat pr. mand pga. jeg har årskort til Tivoli. Det er en meget hyggelig restaurant med et meget kompetent personale, og som nævnt, ypperlig føde. Jeg tøver ikke med at anbefale stedet til enhver. Man kan for øvrigt gå på restauranten uden at betale for indgang til Tivoli. Der er indgang lige over for Hovedbanegårdens østvendte side (der hvor alle busserne holder).

Ellers er der ikke så meget mere at berette. Det sidste jeg vil nævne er dog Nephews nye album, som ingen, og hermed ment INGEN, der bare fandt lidt interesse i USADSB, må gå glip af. Så skulle det vist være på plads.

Jeg vender højst sandsynligt tilbage med yderligere en lille update inden operationen i næste uge.