lørdag, oktober 21, 2006

Fra dårligt til værre..

Bedst som man tror, at man har oplevet/hørt det hele, så kommer der noget nyt væltende ind over én.
I torsdags var jeg til forundersøgelse (informationsmøde) på neurokirurgisk i Århus hos den altid søøøøde Helga, som denne gang havde en medicinstuderende med, som var mindst lige så sød. Hendes navn bed jeg dog ikke mærke i, og det var der nu flere grunde til… Anyway, Helga kunne fortælle mig (og Kristian også for den sags skyld, da han var så venlig at holde mig med selskab – igen), at jeg ikke bare har én prolaps i lænden, men to, som begge skal fjernes på tirsdag. Lucky me..
Det, de gør, er at fjerne begge diskusser helt, og dermed efterlader 2 huller i min rygrad . Man skal åbenbart være i stand til at leve uden dem, men min hjerne kan så ikke helt fatte, hvorfor vi så overhovedet bliver født med det skidt, når de ikke er til andet end besvær?!
Ikke nok med denne strålende nyhed, så viser det sig, at Helga åbenbart misinformerede mig ved allerførste møde, angående styrketræning, og hvornår jeg kan genoptage den. Nu må jeg ikke begynde så småt efter 4-6 uger, men efter 6-12 måneder!! Dvs. alt det jeg har opbygget på 10 år, mere eller mindre føles som spildt arbejde. Dette er en meget bitter pille at sluge, og jeg er allerede begyndt at tvivle på, om jeg har motivationen til at starte op igen, når jeg får grønt lys.

Men bare rolig, det bliver ”bedre” endnu. Da jeg kom hjem fra træning i dag (lørdag), lå der et brev fra den altid omsorgsfulde kommune. I brevet stod der (det står der nok stadig, gider bare ikke glo på det igen), at jeg SKAL (jeps, det stod faktisk fremhævet!) møde til aktiveringssamtale på onsdag kl. 11. Hvis jeg ikke møder op, vil det få konsekvenser for min kontanthjælp.
Se det er jo intet mindre end genialt! Jeg bliver, hvis alt går vel, udskrevet onsdag formiddag, og har ikke en jordisk chance for at dukke op til det møde. Er det så bare fordi kommunen ikke ved hvad der foregår, at de sendte det brev? NEJ!! De har nemlig fået en fuldmagt fra mig helt tilbage til april, hvor de får lov til at kontakte min læge til enhver tid, og forhøre sig om min helbredsmæssige tilstand. Derudover har min læge sagt, at de (kommunen) vil henvende sig til ham, når min sygemelding udløber, hvilket rent faktisk er d. 2/11. En dato han satte dengang han ikke viste hvornår jeg skulle opereres, men det skulle ikke være et problem, sagde han, for kommunen ville som sagt rette henvendelse til ham. Ja godaw do, fætter Guf!!

Jeg har hele tiden vidst, at det her ville ende med at blive noget lort, så det burde vel egentlig ikke kunne overraske mig sådan her, men det gjorde det altså alligevel. Alene den nedladende tone i brevet, gør at jeg bliver ekstremt ophidset, hvilket sker meget sjældent. Men fandeme om jeg vil behandles som en uvorden teenager, der skal sparkes i røven for at tage sig sammen. Jeg er 34 år gammel, og jeg vil fandeme ikke tales til på den måde. Vis noget respekt for jeres fucking medmennesker I fucking kommune-nossefår!!!! (Sorry, men det skulle altså ud)

Så ikke nok med at jeg har to operationer og en temmelig lang rehabiliteringsperiode at gå og tænke på, nu skal jeg også til at bøvle med kommunen igen igen. Helt ærligt, så tror jeg sgu ikke jeg har kræfterne til det…