fredag, november 03, 2006

Lidt af hvert

Det er fredag eftermiddag, og jeg har for et par timer siden overstået det første træningspas, kun 10 dage efter operationen. Det blev til 20 minutter på cyklen, 23 minutter på trædemøllen, samt jeg fik lavet alle mine (daglige) øvelser 2 x 10 gange. Målet er 3 x 10, og det kan jeg faktisk sagtens gøre allerede, men det trækker, strækker og river meget i såret, så for ikke at stresse helingen for meget, så venter jeg en uge mere med at køre fuldt program.
Faktisk var det mest den mentale overvindelse, ved det at jeg ikke må ”pumpe jern”, der trak flest tænder ud. Det var virkelig hårdt at se på de andre, der gik til den med styrketræningen, mens jeg var henvist til dameafdelingen af centret (motionsudstyret). Heldigvis var der lidt godt at se på, for en gangs skyld, men jeg følte mig ikke særligt maskulin ved at fimse rundt som en 90-årig (jeg er mobil, men ikke flyvende!) blandt alle kvindfolkene.

Hvad angår min progression, så føler jeg det burde gå bedre. Der er sket en klar forbedring på mange fronter, men jeg får stadig voldsomme smerter ned i venstre balde og ben, når jeg bukker mig og/eller går ned i knæ. I løbet af min (kedelige) tid herhjemme, har jeg skrevet alt relevant ned omkring mine symptomer efter operationen. Dette gjorde jeg med henblik på, at kirurgen der opererede mig, skulle ringe en uge efter indgrebet. Torsdag, i sidste uge, blev jeg ringet op af en sygeplejerske, og så i tirsdags, skulle kirurgen så ringe. Men det gjorde han ikke. Den opringning kom først sent onsdag eftermiddag, og det var ikke ham der opererede mig, men ham der udskrev mig fra patienthotellet.

Problemet ved det er tofoldigt. For det første talte han meget gebrokkent dansk, og havde svært ved at forstå hvad jeg sagde, så til sidst opgav jeg, for jeg fattede simpelthen minus af det han sagde, og hver gang jeg nævnte smerter i venstre ben, så fik han det til at der var nye symptomer i højre ben. Som sagt, jeg opgav, sagde ”vi må se tiden an, farvel” og lagde røret på.
Det andet problem er, at det var svært at spørge ham om selve operationen, da det jo ikke var ham der udførte den. Så jeg stod tilbage med en temmelig underlig følelse af ”what the fuck var pointen i at lade ham ringe?!?” og fuck de kan rende mig i røven. Jeg følte mig virkelig overladt til mig selv, og har lige siden bare haft den der følelse – ”bliver jeg nu igen ikke taget alvorligt?”.
Arrene på sjælen, efter alt det med nakken, sidder der stadig, og det er muligt jeg overreagerer lige nu, men det er bare meget frustrerende at gå rundt i uvidenhed. Plus, jeg føler ikke jeg har tiden til at være afventende, for der er kun 20 dage til næste operation, og der ville det altså være rart, at være nogenlunde frisk til den hårde tid der venter bagefter.

Men hvordan kan jeg så træne, hvis jeg stadig har ondt? Simpelt. Jeg er vant til at have ondt, og da der i princippet ikke er restriktioner for det man må rent fysisk (bortset fra NUL vægttræning), så kan jeg lige så godt komme i gang igen.
Jeg sørger selvfølgelig for at lytte til kroppen, og fange de signaler den sender, og da jeg ikke har det værre nu end jeg havde inden træningen, så ved jeg, at jeg ikke har forværret noget eller presset mig selv for hårdt.

Ellers sker der ikke det store for tiden. Stingene bliver fjernet på tirsdag hos min imbecile læge, og så er det jo for øvrigt snart tid til det STØRSTE show i DW’s korte historie.
Langå d. 18/11 kl. 14 (åbnes dørene). Showet hedder International Showdown, fordi der er ikke mindre end 3 professionelle wrestlere fra udlandet, der skal kæmpe. En stor børge af en amerikaner, og to unge tyskere, udfordrer 3 af vores wrestlere. Hvad jeg kan finde på at bidrage med af narrestreger, må vi jo se på til den tid ;-)
Få alle detaljerne omkring dette gigantiske show på www.prowrestling.dk

I morgen skal Madsen og jeg lægge kommentatorspor på Hedeslag og showet fra Bruuns Galleri. Begge DVD’er er klar til salg på showet d. 18/11, og vi (Damage Inc.) forventer at have en nydesignet t-shirt klar også.

God weekend, brug den fornuftigt, helst med dem I holder allermest af.

1 Comments:

Blogger Zenia said...

Ha en super dag og held og lykke med den næste operation! Håber du har det godt.

Zenia

1:00 PM  

Send en kommentar

<< Home