fredag, april 20, 2007

En lille fredags-update






Zoom ind på billedet og bemærk den lyse skygge. Det er altsammen noget der sidder og blokerer for nerven, og trykker på den hver gang jeg bevæger hovedet/nakken.
Den store lysende rektangulære tingest midt i billedet, er titaniumproppen.
Tid til en lille update af de mere kedelige af slagsen. (Nå ja, for mig i hvert fald, men næppe for ”ikke-tilhængere”, he he).

I går var jeg til endnu en undersøgelse. Der fik jeg svaret på den ct-scanning (nakken), jeg var til i tirsdags. Den viste, desværre, at min højre nervekanal stadig er lige så blokeret nu, som før nakkeoperationen, så jeg skal altså under kniven igen.
Det de gør er, at de fjerner et stykke af leddene C6 og C7, så der er åbent ind til nerven. Derefter skraber de så meget af det diskosvæv ud, som de ikke fik med første gang, og selvfølgelig hvad der ellers måtte være af arvæv og evt. knoglerester. Derefter lader de hullet ind til nerven stå åbent!! (De lukker musklerne og huden, men ikke andet. Lidt skummelt..)
Risikoen ved denne type operation er kroniske smerter helt ud i armen, og evt. lammelse af armen.
Ventetiden er lang, så jeg søger ind på et privathospital, så indgrebet kan foretages hurtigst muligt. På den måde kan jeg nå at træne mig stærk til næste omgang i lænden.

Selve ”proppen”, jeg fik sat i mellem hvirvlerne, er heldigvis helet helt efter planen, så det er jeg meget glad for.

Derudover blev det endeligt aftalt, at jeg skal have en stivgørende operation i lænden. Det regner de med vil foregå til efteråret.
Grundet placeringen fra L4-S1, skulle der ikke være nogen fysiske forhindringer efter indgrebet, derfor valgte jeg at sige ja til operationen. Jeg kan med andre ord, gøre de ting jeg kan nu.

Det var alt for denne gang. Take care out there…