tirsdag, juni 26, 2007

Hvorfor Benoit?

Så sidder man her, og savner ord for hvad der er sket.. Savner ord, der kan beskrive den følelse, man sidder tilbage med, når noget så tragisk og uforståeligt sker.
En wrestler, en international superstjerne, elsket af wrestling-fans over alt, elsket og respekteret af sine kollegaer for sin professionalitet og sit væsen..
Chris Benoit, en mand alle elskede og respekterede, har myrdet sin Kone og sin 7-årige søn, og derpå taget sit eget liv. En tragedie, der har rystet mig på en måde, jeg ikke troede mulig.

Dødsfald er næsten hverdagskost efterhånden, indenfor wrestling, og ærligt talt ikke noget der rører mig overhovedet. Wrestling er en livsstil, såvel som et arbejde. Nogle vælger den hårde måde at leve på, med præstationsfremmende midler, stoffer og alkohol, alt sammen noget der bare altid har været der, og er en del af livet som professionel wrestler. HVIS, man altså vælger det!

Sådan var Benoit ikke. Man hørte aldrig om ham i forbindelse med fester, skandaler og utroskab. Man hørte aldrig onde ord om ham, hverken i forbindelse med sit professionelle liv, eller familielivet. Han var på mange måder et ægte forbillede, som vi alle kunne se op til.

Men det billede er krakeleret, og knust i en million stumper. Om det nogensinde kan genoprettes, ved jeg ikke. Det, jeg finder sværest er, at tænke tilbage på denne enestående karriere, som Chris Benoit vitterligt har haft, og så sætte det i forbindelse med en person, der kan begå den ultimative forbrydelse, og dræbe sin egen familie.

Jeg tror vi alle, på den ene eller anden måde, har prøvet at føle vrede, frustration og afmagt, og har haft svært ved at vide, hvordan vi skulle håndtere det. Nogle vender vreden indad, andre udad og bliver aggressive og voldelige. Alle håndterer vi det forskelligt.
Jeg ville aldrig kunne skade dem jeg elsker, uanset hvordan eller hvor meget de sårer mig. Det ved jeg af erfaring. Men det kunne Benoit..
Hvad der reelt er sket, og har ført til denne handling, er endnu uafklaret. Faktum er, at det er sket, og det kan ikke ændres. Faktum er, at to familier har mistet en søn, en datter, en svigerdatter, en svigersøn, et barnebarn, en hel familie på én gang.

Det er brutalt, det er forfærdeligt, det er uforståeligt, og det er meget meget tragisk..