søndag, juni 10, 2007

Ny operation nr. 1 (nr. 3 i princippet)

I onsdags var jeg til forundersøgelse på privathospitalet Ortopædisk Hospital Århus, der ligger i Scandinavian Center i (sjovt nok, kunne du gætte det?) Århus.
Det drejede sig om nakken denne gang. Lændeoperationen har jeg ikke engang fået en foreløbig dato på endnu, men hvad, det er jo også kun 3 måneder siden, at jeg blev skrevet op til den...

Jeg fik ikke noget nyt at vide, bortset fra operationsdatoen, der er nu på onsdag (d. 13/6). Så det er jo lige om snart!

De vil gå ind og blotlægge nerven ved at fjerne knoglemasse fra halshvirvlerne 6 og 7. De starter inde ved rygmarven og arbejder sig ud mod enden af hvirvlerne, dog skulle nerven helst være blotlagt helt lige inden, de når helt ud.
Når/hvis det lykkes, så vil nerven fremover ligge oven på det arvæv, der har gjort at den blev klemt af mellem det og knoglevæggen. Dvs. at selve hullet ikke lukker sig igen på noget tidspunkt.

Det er aldrig rart, når der skal rodes ved rygmarven, fordi der altid er en risiko for lammelser og nedsat styrke, men lige nu har jeg ikke noget valg, for de smerter jeg render rundt med, er rent ud sagt pisse træls.

Kort opsummeret:

Indlæggelse på onsdag kl. 14.
Operation? (Sikkert kl. 15)
Udskrivning forventes torsdag om eftermiddagen, hvis alt går vel.

Hvis nogen skulle have lyst til at krydse fingre for mig, så vil jeg da ikke sige nej til det..

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Krydser alt hvad der overhovedet kan krydse. Du kan gøre det samme for mig... De tror jeg har en diskos prolaps. Det kunne selvfølgelig være iskias eller min knogleskørhed. Jeg håber på de to sidste. Skal til en forbandet masse skanninger, da det er gået forbandet hurtigt ned af bakke for mig, på den mest grusomste måde. Knus fra Inge

10:37 AM  
Blogger lars said...

Pøj pøj med i morgen. Håber det går vel!

9:50 PM  

Send en kommentar

<< Home